Hitta på webbplatsen: A - Ö
Här hittar du alla sidor på webbplatsen i bokstavsordning.
- Aktuella prövningar
- Aktuellt
- Allmänna handlingar
- Analyser och statistik
- Andra myndigheters ansvarsområden
- Anmälan mot universitet eller högskola
- Ansök här
- Antagning
- Arbetslivsföreträdare i lärosätesgranskning
- Arbetsmarknad
- Att skicka e-faktura till UKÄ
- Bedömare och extern samverkan
- Bedömargrupper
- Behörighet
- Beskrivningar av statistiken i databasen Högskolan i siffror
- Beslutade examenstillstånd
- Betyg
- Breddad rekrytering
- Den svenska högskolans historia
- Dialog med lärosäten
- Dialogseminarium om rättssäkerhetsfrågor i samband med digitala examinationer under pandemin
- Digital spetskompetens
- Dokumentation om statistiken
- Effektivitet och resursanvändning i högskolan
- Eftertexterna – så har uppdraget utförts
- Ekonomi
- Ekonomiska mallen
- En nationell bild – sammanfattning av vårt arbete
- Erfarenheter och reflektioner efter lärosätesgranskningar i omgång 1
- ESG på svenska
- Examen & examensbevis
- Examen och genomströmning
- Examenstillstånd
- Examination
- Fakta om högskolan
- Finansiering av högre utbildning och forskning
- Fokus forskarutbildning
- Fokus kompetensförsörjning
- Forskning och forskarutbildning
- Forskning vid universitet och högskolor
- Forskning vid universitet och högskolor
- Fråga & svar om studenträtt
- Fråga juristerna
- Frågor och svar om examenstillstånd
- Frågor om inbäddning av statistik
- Frågor om UKÄ:s statistik
- Från universitetskansler till generaldirektör
- Färdighet och förmåga i sjuksköterskeutbildningar
- Följ oss på Twitter
- Förhandsbesked
- Generaldirektör
- Granskning av lärosätenas kvalitetssäkring av forskning
- Granskning av lärosätenas kvalitetssäkringsarbete
- Historien om pedagogiskt utvecklingsarbete i högskolan
- Historik
- Hållbar utveckling
- Högskolans ekonomi, personal och verksamhet
- Högskolan under 2000-talet
- Högskoleutbildningen
- Högskoleverkets publikationsarkiv
- Information om statistiken
- Insynsråd
- Internationella samarbeten
- Internationella samarbeten inom kvalitetsfrågor
- Internationellt
- Internationellt statistiksamarbete
- Introduktion för bedömare
- Juridisk tillsyn
- Jämställdhet
- Konferenser & seminarier
- Kontakta oss
- Kurs- & utbildningsplaner
- Kvalitet & examenstillstånd
- Kvalitet i högre utbildning
- Kvalitetssäkring av forskning: inkomna remissvar
- Kvinnornas universitetshistoria
- Kvinnornas universitetshistoria 1900 och framåt
- Lagar och regler som styr enskilda utbildningsanordnare
- Lagar och regler som styr statliga universitet och högskolor
- Lediga tjänster
- Lista över universitet, högskolor och enskilda utbildningsanordnare
- Logotyp
- Lärarförsörjning i lärarutbildningarna
- Lärarutbildning
- Lärosätenas beskrivning – en kartläggning
- Lärosätenas effektivitet
- Lärosätenas förkortningar
- Lärosätestillsyn
- Mallar
- Metod för den tematiska utvärderingen
- Myndighetsövergripande projekt
- Nyckeltal
- Officiell statistik om högskolan
- Om oss
- Om oss på Sveriges minoritetsspråk
- Omprövning av beslut
- Om regeringsuppdraget
- Om urvalet
- Om webbplatsen
- Pedagogiskt utvecklingsarbete - rapportering av regeringsuppdrag
- Personal
- Pilotgranskning 2017
- Pilotgranskning av lärosätenas kvalitetssäkring av forskning
- Pilotstudie 2017
- Pilotutvärdering 2016
- Prenumerera på nyhetsbrev
- Pressbilder
- Pressmeddelanden
- Pressrum
- Projektets tidplan
- Publiceringsplan
- Publikationer & beslut
- Publikationer & beslut
- Publikationer med statistik
- Rapportera uppgifter till UKÄ
- Referensgrupper
- Regeringsuppdrag
- Regional rekrytering
- Rekryteringsmål för professorer
- Resultat från granskningarna: Högskolekollen
- Resultat och återkoppling
- Rådgivande gruppen
- Samverkan och dialog med sektorn
- Sociala medier
- Stafettpinnen förs vidare till sektorn
- Statistik & analys
- Statistikdatabas: Högskolan i siffror
- Statistiska meddelanden
- Studenternas bakgrund
- Studentinflytande
- Studenträtt & tillsyn
- Så fungerar Högskolekollen
- Så granskas högre utbildning
- Så styrs högskolesektorn
- Sökande, antagna och nybörjare
- Sök bland examenstillstånd
- Tekniska mallen
- Tematiska utvärderingar
- Tidigare konferenser & seminarier
- Tidsplan
- Tidsplan 2017-2021
- Tillgänglighet på uka.se
- Tillstånd för lärarutbildningar
- UKÄ Bedömarvy
- UKÄ Direkt
- UKÄ projekt lärarutbildning
- UKÄ-projekt nätverk forskarutbildning
- UKÄs ledningssystem
- Universitet och högskolor
- Uppdrag att kartlägga studenthälsovården
- Uppföljning av utvärderade utbildningar
- Urval
- Utbildning på forskarnivå
- Utbildning på grundnivå och avancerad nivå
- Utbildningsutvärderingar
- Utvärderingar 2001-2010
- Utvärderingar 2011-2015
- Utvärderingar av enstaka kurser 2011-2014
- Utvärdering av forskarutbildningar
- Utvärdering av lärarutbildningar
- Utvärdering av särskild kompletterande pedagogisk utbildning för personer med forskarexamen
- Utvärdering av vårdutbildningar
- Utvärderingen av lärosätenas arbete
- Vad innebär rollen som bedömare?
- Vad som händer med din anmälan
- Vanliga begrepp om kvalitetssäkring
- Webbanmälan av ett tillsynsärende
- Webbversion: Årsrapport 2017 för universitet och högskolor
- Verktyg för lärosäten och bedömare
- Villkor för examenstillstånd
- Virtual conference on developing teaching and learning
- Workshop 25 november
- Workshop om breddad rekrytering
- Våra bedömningar och förslag
- Våra tillsynsbeslut och rapporter
- Våra tjänster
- Vår juridiska tillsyn
- Vår verksamhet
- Vägledningar
- Vägledning för självvärdering
- Åren 1477-1900
- Åren 1900-2000
- Årsrapport om universitet och högskolor
- Ämnesindelad lista med publikationer
- Överklaga anställningsbeslut
- Överklaga beslut
- Om lärarutbildning
- Vägar till att bli lärare
- Kvaliteten i utbildningarna
- Hur går det under studietiden?
- anpassad export
- Trender och tendenser i högskolan
- Utbildning på grundnivå och avancerad nivå
- Internationell studentmobilitet på grundnivå och avancerad nivå
- Utbildning på forskarnivå
- Utbildning och arbetsmarknad
- Högskolans personal
- Högskolans ekonomi och finansiering
- Högskolans forskning
- Coronaviruset och högskolan
- Om uppdraget
- Utbildningens innehåll
- När studierna är klara
- Den största yrkesutbildningen i högskolan
- Behovet av lärare
- Årsrapport 2020
- Äldre nyheter
- Senaste nyheterna