Hitta på webbplatsen: A - Ö
Här hittar du alla sidor på webbplatsen i bokstavsordning.
- Agronomer och hortonomer
- Aktuellt
- Allmänna handlingar
- Analyser och rapporter
- Analys och uppföljning
- Andra myndigheters ansvarsområden
- Anmälan mot universitet eller högskola
- Ansök här
- Antagning
- Apotekarexamen
- Arbetslivsföreträdare i lärosätesgranskning
- Arbetsmarknad
- Arbetsterapeutexamen
- Arkitektexamen
- Arkitektur
- Barnmorskeexamen
- Bedömare
- Bedömargruppen
- Behörighet
- Beskrivningar av statistiken i databasen Högskolan i siffror
- Beslutade examenstillstånd
- Beslutade förhandsbesked
- Beteendevetenskap
- Betyg
- Biologi
- Biomedicinsk analytikerexamen
- Breddad rekrytering
- Byggnadsteknik/Väg- och vatten
- Civilingenjörsexamen: samtliga inriktningar
- Datateknik
- Den svenska högskolans historia
- Dialog med lärosäten
- Dialogseminarium om rättssäkerhetsfrågor i samband med digitala examinationer under pandemin
- Digital spetskompetens
- Dokumentation om statistiken
- Effektivitet och resursanvändning i högskolan
- Eftertexterna – så har uppdraget utförts
- Ekonomi
- Ekonomi/administration
- Ekonomiska mallen
- Elektroteknik
- En nationell bild – sammanfattning av vårt arbete
- ENQA
- ESG på svenska
- European Universities, EUniQ och UKÄ
- Examen & examensbevis
- Examen och genomströmning
- Examination
- Exportera statistik från databasen
- Extern samverkan
- Fakta om högskolan
- Farmaci
- Finansiering av högre utbildning och forskning
- Fokus forskarutbildning
- Fokus kompetensförsörjning
- Forskning och forskarutbildning
- Forskning vid universitet och högskolor
- Forskning vid universitet och högskolor
- Fråga & svar om studenträtt
- Fråga juristerna
- Frågor och svar om examenstillstånd
- Frågor och svar om utvärdering av forskarutbildningar
- Frågor och svar om utvärderingen
- Frågor om UKÄ:s statistik
- Från universitetskansler till generaldirektör
- Fysik
- Fysioterapeutexamen
- Färdighet och förmåga i sjuksköterskeutbildningar
- Förhandsbesked
- Förskollärarexamen
- Förstudie till metodutvecklingen
- Generaldirektör
- Generell eller konstnärlig examen inom medieproduktion
- Generell examen inom biblioteks- och informationsvetenskap
- Generell examen inom biologi- och miljövetenskap
- Generell examen inom data
- Generell examen inom ekonomi
- Generell examen inom fysik och matematik
- Generell examen inom journalistik- och medievetenskap
- Generell examen inom kemi
- Generell examen inom personal- och beteendevetenskap
- Generell examen inom samhällsvetenskap och förvaltning
- Generell examen med humanistisk inriktning
- Genomsnittlig månadslön per utbildning
- Geovetenskap
- Granskningar av lärosätenas kvalitetssäkringsarbete
- Granskning av lärosätenas kvalitetssäkringsarbete avseende forskning
- Granskningsresultat, analyser och rapporter
- Grundlärarexamen med inriktning mot arbete i fritidshem
- Grundlärarexamen med inriktning mot årskurs F–3 och 4–6
- Historien om pedagogiskt utvecklingsarbete i högskolan
- Historik
- Historisk-filosofiska ämnen
- Humaniora och konst
- Humaniora och teologi
- Hur går lärosätesgranskningen till?
- Hur går utbildningsutvärderingen till?
- Hållbar utveckling
- Hälso- och sjukvård samt social omsorg
- Högskolans ekonomi, personal och verksamhet
- Högskolan under 2000-talet
- Högskoleingenjörsexamen
- Högskoleutbildningen
- Högskoleverkets publikationsarkiv
- Idrott och friskvård
- Industriell ekonomi och organisation
- Informatik/Data- och systemvetenskap
- Information om statistiken
- Insynsråd
- Internationella samarbeten
- Internationella samarbeten inom kvalitetsfrågor
- Internationellt
- Internationellt statistiksamarbete
- Intervju med Linnéuniversitetet
- Intervju med Södertörns högskola
- Journalistik, kommunikation och information
- Juridik
- Juridik och samhällsvetenskap
- Juridisk tillsyn
- Juristexamen
- Jägmästarexamen, Skogsmästarexamen och generell examen inom skogsvetenskap
- Jämställdhet
- Jämställdhet i statistiken
- Jämställdhet och rättssäkerhet
- Jämställdhet som kvalitetsfaktor
- Kemi
- Kemiteknik
- Konferenser & seminarier
- Konst
- Konstnärliga examina
- Konstnärligt område
- Kontakta oss
- Kurs- & utbildningsplaner
- Kursklassificering
- Kvalitet i högre utbildning
- Kvalitetssäkring & examenstillstånd
- Kvalitetssäkring av forskning: inkomna remissvar
- Kvinnornas universitetshistoria
- Kvinnornas universitetshistoria 1900 och framåt
- Lagar och regler som styr enskilda utbildningsanordnare
- Lagar och regler som styr statliga universitet och högskolor
- Lantmäteri
- Lant- och skogsbruk
- Lant- och skogsbruk samt djursjukvård
- Lediga jobb
- Lista över universitet, högskolor och enskilda utbildningsanordnare
- Logotyp
- Läkarexamen
- Lärarförsörjning i lärarutbildningarna
- Lärarutbildning
- Lärosätenas beskrivning – en kartläggning
- Lärosätenas effektivitet
- Lärosätestillsyn
- Maskinteknik
- Matematik
- Material från frukostseminariet om breddad rekrytering
- Medicin
- Medicin och odontologi
- Metod för den tematiska utvärderingen
- Metodutveckling
- Militär utbildning
- Musik
- Naturvetenskap
- Naturvetenskap, matematik och data
- Nyckeltal
- Odontologi
- Officiell statistik om högskolan
- Om forskarutbildning
- Om jämställdhet i högskolan
- Om oss
- Om oss på Sveriges minoritetsspråk
- Omprövning av beslut
- Om regeringsuppdraget
- Om webbplatsen
- Omvårdnad
- Pedagogik och lärarutbildning
- Pedagogiskt utvecklingsarbete - rapportering av regeringsuppdrag
- Personal
- Pilotstudie 2017
- Prenumerera på nyhetsbrevet
- Pressbilder
- Pressrum
- Prognoser för behovet av högskoleutbildade
- Projektets tidplan
- Prövningar av examenstillstånd
- Psykologexamen
- Publiceringsplan
- Publikationer & beslut
- Publikationer & beslut
- Publikationer med statistik
- Publikationer och beslut om forskarutbildning
- Pågående prövningar
- Rapportera uppgifter till UKÄ
- Receptarieexamen
- Referensgrupper
- Regeringsuppdrag
- Regional rekrytering
- Rehabilitering
- Rekryteringsmål för professorer
- Religionsvetenskap
- Resultat från dialog med lärosäten
- Resultat från granskningarna: Högskolekollen
- Resultat och återkoppling
- Rådgivande gruppen
- Röntgensjuksköterskeexamen
- Samhällsbyggnadsteknik
- Samhällsvetenskap, juridik, handel och administration
- Samverkan och dialog med sektorn
- Sjuksköterskeexamen
- Sociala medier
- Socionomexamen
- Specialistsjuksköterskeexamen, Samtliga inriktningar
- Speciallärar- och specialpedagogexamen
- Språkvetenskapliga ämnen
- Stafettpinnen förs vidare till sektorn
- Statistik & analys
- Statistik om breddad rekrytering
- Statistiska meddelanden
- Studenternas bakgrund
- Studentinflytande
- Studenträtt & tillsyn
- Så fungerar Högskolekollen
- Så här granskar vi högre utbildning
- Så styrs högskolesektorn
- Sökande, antagna och nybörjare
- Sök bland examenstillstånd
- Söktryck för olika utbildningar
- Tandläkarexamen
- Teater, film och dans
- Teknik
- Teknik och tillverkning
- Tekniska mallen
- Teknisk fysik
- Temaprojektet kompetensförsörjning
- Tematiska utvärderingar
- Tidigare konferenser & seminarier
- Tidplan 2017-2022
- Tidsplan 2017-2021
- Tillgänglighet på uka.se
- Tillstånd för lärarutbildningar
- Transport
- Tvärvetenskap
- UKÄ:s faktureringsvillkor
- UKÄ Direkt
- UKÄ Direkt
- UKÄs ledningssystem
- Universitet och högskolor
- Universitets och högskolors arbete med att främja och bredda rekryteringen till högre utbildning
- Uppföljning av lärosätenas kvalitetssäkringsarbete
- Uppföljning av utvärderade utbildningar
- Urval
- Utbildning på forskarnivå
- Utbildning på grundnivå och avancerad nivå
- Utbildningsutvärderingar
- Utveckling av det nationella kvalitetssäkringssystemet
- Utvecklingen av Europauniversiteten och ett ramverk för ett europeiskt kvalitetssäkringssystem
- Utvärderingar 2001-2010
- Utvärderingar 2011-2015
- Utvärderingar av enstaka kurser 2011-2014
- Utvärdering av forskarutbildningar
- Utvärdering av lärarutbildningar
- Utvärdering av specialistsjuksköterskeutbildningar
- Utvärdering av särskild kompletterande pedagogisk utbildning för personer med forskarexamen
- Utvärdering av vårdutbildningar
- Utvärderingen av lärosätenas arbete
- Vad som händer med din anmälan
- Vanliga begrepp om kvalitetssäkring
- Webbanmälan av ett tillsynsärende
- Webbversion: Årsrapport 2017 för universitet och högskolor
- Veterinärexamen
- Veterinärmedicin
- Vilka deltar i fokussamtalen?
- Villkor för examenstillstånd
- Virtual conference on developing teaching and learning
- Workshop 25 november
- Workshop om breddad rekrytering
- Våra bedömningar och förslag
- Våra tillsynsbeslut, rapporter och vägledningar
- Våra tjänster
- Vård och omsorg
- Vår juridiska tillsyn
- Vår verksamhet
- Vägledningar och mallar
- Vägledning för självvärdering
- Vägledning och mallar
- Yrkeslärarexamen
- Åren 1477-1900
- Åren 1900-2000
- Årsrapport om universitet och högskolor
- Ämnesindelad lista med publikationer
- Ämneslärarexamen
- Överklaga anställningsbeslut
- Överklaga beslut
- Övriga samhällsvetenskapliga ämnen
- Övrig teknik
- Övrigt medicin och odontologi
- Övrigt naturvetenskap
- Övrigt område
- Kursklassificering i högskolan - hela bilden
- Rapportens innehåll
- Resurstilldelningssystemet
- Jämförelse
- Uppgifter på nationell nivå
- Uppgifter på ämnesnivå
- anpassad export
- Internationell studentmobilitet på grundnivå och avancerad nivå
- Utbildning på forskarnivå
- Utbildning och arbetsmarknad
- Högskolans personal
- Högskolans ekonomi och finansiering
- Högskolans forskning
- Högskolan i siffror
- Utbildning på grundnivå och avancerad nivå
- Nyckeltal
- Årsrapport 2021
- Trender och tendenser i högskolan
- Utbildning på grundnivå och avancerad nivå
- Internationell studentmobilitet på grundnivå och avancerad nivå
- Utbildning på forskarnivå
- Utbildning och arbetsmarknad
- Högskolans personal
- Högskolans ekonomi och finansiering
- Högskolans forskning
- Årsrapport 2020
- Trender och tendenser i högskolan
- Utbildning på grundnivå och avancerad nivå
- Coronaviruset och högskolan
- Delrapport 3
- Senaste nyheterna
- Delrapport 1
- Delrapport 2
- Äldre nyheter
- Om uppdraget
- Sammanfattning av första delrapporten
- Inledning av första delrapporten
- Lärosätenas arbete och åtgärder under coronapandemin
- Inflödet av studenter till högskolan under coronapandemin
- Konsekvenser för högskoleutbildningen under coronapandemin
- Konsekvenser på utflödet av studenter från högskolan
- Konsekvenser av coronapandemin på högskolans forskning
- Sammanfattning av andra delrapporten
- Inledning av andra delrapporten
- Inflödet av studenter till högskolan
- Studenternas återgång till campus
- Högskoleutbildningen under coronapandemin
- Enkätundersökningar till studenter och doktorander
- Mobilitet och internationalisering
- Utflödet av studenter från högskolan
- Konsekvenser för högskolans forskning
- Om lärarutbildning
- Den största yrkesutbildningen i högskolan
- Behovet av lärare
- Vägar till att bli lärare
- Utbildningens innehåll
- Hur går det under studietiden?
- När studierna är klara
- Ekonomi
- Utbildning på forskarnivå
- Kvaliteten i utbildningarna
- Personal
- Forskning vid universitet och högskolor